woensdag 21 november 2012

stilletjes aan.....

Het is de afgelopen tijd stilletjes geweest op mijn blog maar dat betekent niet dat er niet door gefreubeld wordt.
We zijn weer druk bezig met de brei actie voor de dak en thuislozen bij Heil des Volks in Amsterdam.
Dit jaar is het motto "Mutsten breien". En iedereen heeft flink gehoor gegeven aan deze actie.
Momenteel zijn er al bijna 250 mutsen binnen maar ook veel sjaals en gebreide sokken en slofjes en vesten.
De actie is overweldigend, hij loopt nog door tot en met de laatste week van november en dan gaan we alles weer inpakken (in sinterklaaspapier ) en gaan we er voor zorgen dat de mannen en vrouwen wederom een fijn kado hebben met de sinterklaas. Dit jaar komen er ook foto's in de krant en een verslag van hoe alles is ontvangen en wat de reacties zijn van de mensen bij Heil des Volks.
Iedereen die nog wil en kan breien is van harte uitgenodigd om in de breipennen te klimmen en een leuk muts of een paar sokken (als je heel enthousiast bent) of een sjaal te breien.
Graag zien wij deze spullen tegemoet komen.

Tevens ben ik nog steeds bezig met mijn vingerhoedjes, deze gespikkelde lap is al gegroeid tot een
recordaantal van 5000 vingerhoedjes.
Ik wil het magische aantal van 7000 halen dus ik heb nog even wat freubeluurtjes voor de boeg.
Heerlijk ontspannend en ohhh zo verslavend hi hi hi hi. Ik ben door een zekere tante aangestoken .....  freubelsien.blogpot.com  en die is aan haar tweede vingerhoedjesquilt begonnen. Maar dit keer gaat ze voor een 1persoons... zegt ze

Daarnaast ben ik vooral druk druk druk met het verhuizen van mijn oudste zoon naar een eigen flatje,
het terug verhuizen van mijn jongste zoon naar huis (oh oh heerlijk heerlijk) en het beginnen met inpakken voor de verhuizing van onze dochter die gaat trouwen en naar haar eigen huisje gaat...
Hoezo wordt ik een beetje kierewiet???? En daarnaast ook nog even werken en baby's en mama's verzorgen.
Wat kan het soms een hekseketel zijn maar oh oh wat zijn het ook weer leuke dingen om te beleven.
Lieve iedereen, Geniet van elke dag en neem het leven zoals het komt dan ben je het gelukkigste mens wat er bestaat.

Hartelijke groetjes uit een rumoerig freubelhuis,

liefs, Jacqueline

3 opmerkingen:

  1. Succes met de actie! En mooi hoor, zoveel vingerhoedjes al aan elkaar.

    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi en zekere nichtje van me

    heerlijk je verhaal en ik hoop dat er nog meer musten of sjaals komen voor het goede doel.

    ene ik ga rustig door met de hoedjes hoor .hi
    ga jij maar fijn voor de 7000 stuks ,ik help je wel met restjes hoor.

    dikke knuffel, meuje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig idee van jullie. Heel veel succes! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen